Home » Les aanbod » Strong by Zumba®

Strong by zumba®

Wat is STRONG by Zumba™?

 

STRONG by Zumba™ is niet te vergelijken met de andere Zumba® Fitness lessen zoals je ze kent. Deze les maakt namelijk ook gebruik van progressieve resistance overload, plyometrics, je core en functional training, kort gezegd maken deze functies met en in je lichaam gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Dit doen we met bijvoorbeeld door een hoge intensiteit met knieën hoog, burpees, jumping jacks en een lage intensiteit door push-ups, squats, lunges, jump ropes (touwtje springen zonder touw) en kick boxen.

STRONG by Zumba™ maakt gebruik van de high intensity interval training methode zoals HIIT, maar krijgt een ‘Zumba twist.’ Dit noemen we ‘HITTZ’ - High Intensity Tempo Training - Zumba® style.

Dat doen we door tijdens een les langzaam het tempo op te schroeven en je uit te dagen om jezelf sterker te maken!

 

Opbouw van de les

De les bestaat uit 6 delen:

  • Warm-up
  • Kwadrant 1: Ignite
  • Kwadrant 2: Fire-up
  • Kwadrant 3: Push your limits
  • Kwadrant 4: Floorplay
  • Cool down

Elk deel duurt ongeveer 10 minuten. Een warm-up is nodig om ervoor te zorgen dat we niet meteen de spieren overstrekken. Nadat we opgewarmd zijn zal de les langzaam omgebouwd worden met 4 kwadranten. Elke kwadrant zal zwaarder worden en jou proberen je limiet te bereiken. De eerste 3 kwadranten zijn oefeningen op muziek waar je een afwisseling maakt tussen op je benen staan en ook een deel oefeningen doet op de grond (denk aan push-ups).

In de laatste kwadrant Floorplay doen we alleen vloeroefeningen.

Hiervoor kan een yogamat of handdoek gebruikt worden.

 

Les duur: 60 minuten

Nodig: fitness matje en eventueel fitness handschoenen.

 

Wil jij je spieren nog net iets meer uitdagen en ze na een work-out extra voelen?

Door de hoge intensiteit van de intervallen tijdens deze work-out zal je lichaam zelfs nog een paar uur na de work-out calorieën verbranden!

Wil jij sterker en sneller worden?!

Wist je dat dat er meer in je zit dan je ooit had gedacht? Door deze les te volgen merk je dat je harder gaat werken en ontdek je dat je meer uit jezelf kan halen dan je had gedacht!

Wil jij werken aan elke spier in jouw lichaam?

Door je eigen lichaamsgewicht te gebruiken en te trainen tijdens deze workout krijg je een beter uithoudingsvermogen in je spieren en zal je scherper worden in je balans!